Μηχανές Αναζήτησης

1.     Μηχανές Αναζήτησης

οι πιο έγκυρες μηχανές αναζήτησης και τα αντίστοιχα links για να τις χρησιμοποιήσεις:

1. Google

  • Ο δημοφιλέστερος και πιο αξιόπιστος μηχανισμός για γενικές αναζητήσεις.
  • Επισκέψου το Google

2. Bing

  • Η εναλλακτική της Microsoft με ποιοτικά αποτελέσματα και ωραία εμφάνιση.
  • Επισκέψου το Bing

3. DuckDuckGo

4. Yahoo

5. Ecosia

  • Περιβαλλοντικά φιλική μηχανή που φυτεύει δέντρα από τα κέρδη της.
  • Επισκέψου το Ecosia

6. Brave Search

  • Προσανατολισμένη στην ιδιωτικότητα και ανεξάρτητη από μεγάλες πλατφόρμες.
  • Επισκέψου το Brave Search

7. WolframAlpha

5 Εργασίες για Μαθητές ΣΤ’ Δημοτικού σχετικές με τη χρήση των μηχανών αναζήτησης


Εργασία: “Αναζητώ και Βρίσκω: Τα ζώα του πλανήτη μας”

Περιγραφή: Οι μαθητές επιλέγουν ένα ζώο της επιλογής τους και χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης (π.χ., Google, Bing) για να βρουν πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον, τη διατροφή, και τη συμπεριφορά του.

Στόχος: Εξοικείωση με τη χρήση σωστών λέξεων-κλειδιών και αξιολόγηση πηγών.

Περιγραφή: Οι μαθητές επιλέγουν ένα ζώο της επιλογής τους και χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης (π.χ., Google, Bing) για να βρουν πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον, τη διατροφή, και τη συμπεριφορά του.

Στόχος: Εξοικείωση με τη χρήση σωστών λέξεων-κλειδιών και αξιολόγηση πηγών.

Ερωτήματα σχετικά με το ζώο της επιλογής τους

Ποιο είναι το επιστημονικό όνομα του ζώου που επέλεξες;

Σε ποια κατηγορία ζώων ανήκει (π.χ., θηλαστικά, πουλιά, ερπετά, αμφίβια, έντομα);

Πού ζει το ζώο αυτό; Περιέγραψε το φυσικό του περιβάλλον.

Σε ποιες περιοχές του κόσμου συναντάται κυρίως;

Πώς μοιάζει το ζώο (χρώμα, μέγεθος, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά);

Είναι το ζώο αυτό μοναχικό ή ζει σε ομάδες;

Ερωτήματα σχετικά με τη διατροφή του

Τι τρώει το ζώο αυτό; Είναι φυτοφάγο, σαρκοφάγο ή παμφάγο;

Πώς βρίσκει την τροφή του;

Υπάρχει εποχή του χρόνου που δυσκολεύεται να βρει τροφή;

Υπάρχουν ιδιαίτερες τεχνικές ή εργαλεία που χρησιμοποιεί για να κυνηγήσει ή να συλλέξει την τροφή του;

Ερωτήματα σχετικά με τη συμπεριφορά του

Πώς επικοινωνεί με άλλα ζώα (ήχοι, σήματα, κινήσεις);

Ποιες είναι οι κύριες συνήθειες του (π.χ., είναι νυχτόβιο ή ημερόβιο);

Πώς προστατεύεται από τους εχθρούς του;

Υπάρχουν περίοδοι του χρόνου που το ζώο μεταναστεύει ή αλλάζει συμπεριφορά;

Πώς φροντίζει τα μικρά του (αν έχει);

Ερωτήματα σχετικά με το περιβάλλον και τις απειλές

Ποιοι είναι οι κύριοι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει το ζώο;

Το φυσικό του περιβάλλον απειλείται; Αν ναι, πώς;

Είναι το ζώο αυτό υπό εξαφάνιση ή απειλείται; Υπάρχουν μέτρα για την προστασία του;

Ποια είναι η σχέση του ζώου με τον άνθρωπο; Επηρεάζεται θετικά ή αρνητικά από αυτόν;

Υπάρχουν προγράμματα ή οργανισμοί που προσπαθούν να το προστατέψουν;


  1. Εργασία: “Σημαντικά Γεγονότα στην Ιστορία”
    • Περιγραφή: Οι μαθητές κάνουν αναζήτηση για ένα σημαντικό ιστορικό γεγονός (π.χ., η Επανάσταση του 1821 ή η Πτώση της Κωνσταντινούπολης) και καταγράφουν 5 βασικές πληροφορίες που βρήκαν από αξιόπιστες πηγές.
    • Στόχος: Κατανόηση της σημασίας των αξιόπιστων ιστοσελίδων για εκπαιδευτική χρήση.

  1. Εργασία: “Ταξίδι σε έναν Άλλο Πολιτισμό”
    • Περιγραφή: Οι μαθητές χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης για να βρουν πληροφορίες για έναν πολιτισμό (π.χ., οι Μάγια ή οι Βίκινγκς) και δημιουργούν μια σύντομη παρουσίαση για τα χαρακτηριστικά, τα έθιμα και τα επιτεύγματά του.
    • Στόχος: Ανάπτυξη δεξιοτήτων έρευνας και οργάνωσης πληροφοριών.

  1. Εργασία: “Ο Καιρός στον Κόσμο”
    • Περιγραφή: Οι μαθητές κάνουν αναζήτηση για την τρέχουσα πρόγνωση καιρού σε τρεις διαφορετικές πόλεις του κόσμου, καταγράφοντας θερμοκρασίες, καιρικές συνθήκες, και χρονική ζώνη.
    • Στόχος: Χρήση συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών και εξοικείωση με την εύρεση πραγματικών δεδομένων.

  1. Εργασία: “Πώς να Αναγνωρίσω Αξιόπιστες Πηγές;”
    • Περιγραφή: Οι μαθητές ερευνούν το θέμα “πώς να αναγνωρίσω αξιόπιστες πηγές στο διαδίκτυο” και δημιουργούν έναν σύντομο οδηγό με συμβουλές για τους συμμαθητές τους.
    • Στόχος: Κατανόηση της αξιοπιστίας και της ακρίβειας πληροφοριών στο διαδίκτυο.

Συμβουλές για τις Εργασίες

  • Ενθάρρυνε τους μαθητές να χρησιμοποιούν φράσεις-κλειδιά και να δοκιμάζουν διαφορετικούς τρόπους αναζήτησης.
  • Προτείνε να διασταυρώνουν τις πληροφορίες που βρίσκουν σε τουλάχιστον δύο πηγές.
  • Παρακίνησε τους να σημειώνουν τις πηγές τους για παρουσίαση και αξιολόγηση.