1. Μηχανές Αναζήτησης
οι πιο έγκυρες μηχανές αναζήτησης και τα αντίστοιχα links για να τις χρησιμοποιήσεις:
1. Google
- Ο δημοφιλέστερος και πιο αξιόπιστος μηχανισμός για γενικές αναζητήσεις.
- Επισκέψου το Google
2. Bing
- Η εναλλακτική της Microsoft με ποιοτικά αποτελέσματα και ωραία εμφάνιση.
- Επισκέψου το Bing
3. DuckDuckGo
- Εστιάζει στην ιδιωτικότητα, χωρίς να παρακολουθεί τη δραστηριότητά σου.
- Επισκέψου το DuckDuckGo
4. Yahoo
- Παρέχει ειδήσεις, email, και μηχανή αναζήτησης.
- Επισκέψου το Yahoo Search
5. Ecosia
- Περιβαλλοντικά φιλική μηχανή που φυτεύει δέντρα από τα κέρδη της.
- Επισκέψου το Ecosia
6. Brave Search
- Προσανατολισμένη στην ιδιωτικότητα και ανεξάρτητη από μεγάλες πλατφόρμες.
- Επισκέψου το Brave Search
7. WolframAlpha
- Ειδική μηχανή για υπολογισμούς, επιστήμη, και στατιστικά δεδομένα.
- Επισκέψου το WolframAlpha
5 Εργασίες για Μαθητές ΣΤ’ Δημοτικού σχετικές με τη χρήση των μηχανών αναζήτησης
Εργασία: “Αναζητώ και Βρίσκω: Τα ζώα του πλανήτη μας”
Περιγραφή: Οι μαθητές επιλέγουν ένα ζώο της επιλογής τους και χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης (π.χ., Google, Bing) για να βρουν πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον, τη διατροφή, και τη συμπεριφορά του.
Στόχος: Εξοικείωση με τη χρήση σωστών λέξεων-κλειδιών και αξιολόγηση πηγών.
Περιγραφή: Οι μαθητές επιλέγουν ένα ζώο της επιλογής τους και χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης (π.χ., Google, Bing) για να βρουν πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον, τη διατροφή, και τη συμπεριφορά του.
Στόχος: Εξοικείωση με τη χρήση σωστών λέξεων-κλειδιών και αξιολόγηση πηγών.
Ερωτήματα σχετικά με το ζώο της επιλογής τους
Ποιο είναι το επιστημονικό όνομα του ζώου που επέλεξες;
Σε ποια κατηγορία ζώων ανήκει (π.χ., θηλαστικά, πουλιά, ερπετά, αμφίβια, έντομα);
Πού ζει το ζώο αυτό; Περιέγραψε το φυσικό του περιβάλλον.
Σε ποιες περιοχές του κόσμου συναντάται κυρίως;
Πώς μοιάζει το ζώο (χρώμα, μέγεθος, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά);
Είναι το ζώο αυτό μοναχικό ή ζει σε ομάδες;
Ερωτήματα σχετικά με τη διατροφή του
Τι τρώει το ζώο αυτό; Είναι φυτοφάγο, σαρκοφάγο ή παμφάγο;
Πώς βρίσκει την τροφή του;
Υπάρχει εποχή του χρόνου που δυσκολεύεται να βρει τροφή;
Υπάρχουν ιδιαίτερες τεχνικές ή εργαλεία που χρησιμοποιεί για να κυνηγήσει ή να συλλέξει την τροφή του;
Ερωτήματα σχετικά με τη συμπεριφορά του
Πώς επικοινωνεί με άλλα ζώα (ήχοι, σήματα, κινήσεις);
Ποιες είναι οι κύριες συνήθειες του (π.χ., είναι νυχτόβιο ή ημερόβιο);
Πώς προστατεύεται από τους εχθρούς του;
Υπάρχουν περίοδοι του χρόνου που το ζώο μεταναστεύει ή αλλάζει συμπεριφορά;
Πώς φροντίζει τα μικρά του (αν έχει);
Ερωτήματα σχετικά με το περιβάλλον και τις απειλές
Ποιοι είναι οι κύριοι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει το ζώο;
Το φυσικό του περιβάλλον απειλείται; Αν ναι, πώς;
Είναι το ζώο αυτό υπό εξαφάνιση ή απειλείται; Υπάρχουν μέτρα για την προστασία του;
Ποια είναι η σχέση του ζώου με τον άνθρωπο; Επηρεάζεται θετικά ή αρνητικά από αυτόν;
Υπάρχουν προγράμματα ή οργανισμοί που προσπαθούν να το προστατέψουν;
- Εργασία: “Σημαντικά Γεγονότα στην Ιστορία”
- Περιγραφή: Οι μαθητές κάνουν αναζήτηση για ένα σημαντικό ιστορικό γεγονός (π.χ., η Επανάσταση του 1821 ή η Πτώση της Κωνσταντινούπολης) και καταγράφουν 5 βασικές πληροφορίες που βρήκαν από αξιόπιστες πηγές.
- Στόχος: Κατανόηση της σημασίας των αξιόπιστων ιστοσελίδων για εκπαιδευτική χρήση.
- Εργασία: “Ταξίδι σε έναν Άλλο Πολιτισμό”
- Περιγραφή: Οι μαθητές χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης για να βρουν πληροφορίες για έναν πολιτισμό (π.χ., οι Μάγια ή οι Βίκινγκς) και δημιουργούν μια σύντομη παρουσίαση για τα χαρακτηριστικά, τα έθιμα και τα επιτεύγματά του.
- Στόχος: Ανάπτυξη δεξιοτήτων έρευνας και οργάνωσης πληροφοριών.
- Εργασία: “Ο Καιρός στον Κόσμο”
- Περιγραφή: Οι μαθητές κάνουν αναζήτηση για την τρέχουσα πρόγνωση καιρού σε τρεις διαφορετικές πόλεις του κόσμου, καταγράφοντας θερμοκρασίες, καιρικές συνθήκες, και χρονική ζώνη.
- Στόχος: Χρήση συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών και εξοικείωση με την εύρεση πραγματικών δεδομένων.
- Εργασία: “Πώς να Αναγνωρίσω Αξιόπιστες Πηγές;”
- Περιγραφή: Οι μαθητές ερευνούν το θέμα “πώς να αναγνωρίσω αξιόπιστες πηγές στο διαδίκτυο” και δημιουργούν έναν σύντομο οδηγό με συμβουλές για τους συμμαθητές τους.
- Στόχος: Κατανόηση της αξιοπιστίας και της ακρίβειας πληροφοριών στο διαδίκτυο.
Συμβουλές για τις Εργασίες
- Ενθάρρυνε τους μαθητές να χρησιμοποιούν φράσεις-κλειδιά και να δοκιμάζουν διαφορετικούς τρόπους αναζήτησης.
- Προτείνε να διασταυρώνουν τις πληροφορίες που βρίσκουν σε τουλάχιστον δύο πηγές.
- Παρακίνησε τους να σημειώνουν τις πηγές τους για παρουσίαση και αξιολόγηση.
